2020 – holhouksen kaipuu

Yhtäkkiä, vuoden 2020 alussa, katosi kaikkien maailman ihmisten kyky huolehtia itse itsestään. Meistä tuli avuttomia taaperoita, joita pitää taluttaa kädestä pitäen käsipesulle viiden minuutin välein, kuonokoppa naamalla. Koska muuten 0,001 ihmistä saattaa kuolla siihen että pesi kätensä väärin. Miksei tankit jo ole kaduilla? Miksei väärin ajattelevia ihmisiä ole vieläkään viety tyrmään? Mitä siitä, että vaikka koronatilastoja miten yritetään ruuvata ylöspäin, ihmiset kuolevat kaikkeen muuhun ylivoimaisesti enemmän? Tärkeintähän on saada ihmiset irti toisistaan, hyvänen aika! Koska hygienia! Tai jotain.

perjantai 14. elokuuta 2020

Vastaamaan kustannuksia

 Todellisuus kuoriutuu:

OP:n käyttötileistä maksullisia marraskuussa, muutos ei kuitenkaan koske kaikkia asiakkaita – myös Nordealla muutoksia asiakkuuksiin

Ihmisiä siis veloitetaan siitä, että heillä on rahaa, ja että he käyttävät sitä. Normaalia.

Tässä on se hieno puoli, että ihmisillä ei juuri ole vaihtoehtoja: jos haluat toimia yhteiskunnassa, sinulla täytyy olla pankkitili. Ja kun pankki ryhtyy erikseen veloittamaan siitä (tokihan "palvelumaksut" ovat jo valmiiksi perusteeton verosysteemi), se käyttää hyväkseen kartelliasemaa – minkä pitäisi olla rikollista, mutta eihän se ole, käytännössä.

OP Ryhmä tiedotti muutoksista sopimusehtoihin ja palvelumaksuihin. Perusteluna muutoksiin ovat ylläpitokustannukset ja palveluiden parantaminen.

Toki. Kaikenlaista voi perustella. Totuus on kuitenkin se, että pankkeina tunnettu pyramidihuijaus on kaatumassa, ja se "joutuu" – "palvelujensa" kohtuullistamisen sijaan – imppaamaan asiakkailta vielä uudella venkoilulla sen vähän mitä impattavissa on.

Jos "omistaja-asiakkaat" ovat kuvitelleet omistaneensa mitään, he toivottavasti viimeistään nyt ymmärtävät, etteivät omista.

Peuran Masa kertoo aiheesta:

Palveluiden parantaminen ja ylläpitäminen maksaa ja meidän täytyy aika ajoin korjata hinnoitteluamme vastaamaan niistä syntyviä kustannuksia.”

Niistä syntyviä kustannuksia. Peura ajovaloissa tarkentaa:

"Palveluiden parantaminen ja ylläpitäminen maksaa ja meidän täytyy aika ajoin korjata hinnoitteluamme vastaamaan kustannuksia.

Kustannuksia. Mitäs, oletteko toimipisteitä vähentäneet viime aikoina? Oletteko "selkiyttäneet" hinnoitteluanne niin, että kaikki "säästäminen" on vielä vähän kalliimpaa kuin edellisten muutosten aikaan? 

 Muuten vain kyselen. On pieni aavistus.

Ei kommentteja: