2020 – holhouksen kaipuu

Yhtäkkiä, vuoden 2020 alussa, katosi kaikkien maailman ihmisten kyky huolehtia itse itsestään. Meistä tuli avuttomia taaperoita, joita pitää taluttaa kädestä pitäen käsipesulle viiden minuutin välein, kuonokoppa naamalla. Koska muuten 0,001 ihmistä saattaa kuolla siihen että pesi kätensä väärin. Miksei tankit jo ole kaduilla? Miksei väärin ajattelevia ihmisiä ole vieläkään viety tyrmään? Mitä siitä, että vaikka koronatilastoja miten yritetään ruuvata ylöspäin, ihmiset kuolevat kaikkeen muuhun ylivoimaisesti enemmän? Tärkeintähän on saada ihmiset irti toisistaan, hyvänen aika! Koska hygienia! Tai jotain.

perjantai 14. elokuuta 2020

Luokassa kuullut faktat

Noin periaatteessa ihan oikeaa asiaa puidaan Seurassa:

Meneekö koululainen pilalle, jos hänelle opetetaan asiaa, joka ei ihan sovi hänen vanhempiensa maailmankuvaan?

Tässä tosin nousee jokunenkin epäkohta ajattelussa. Ensinnäkin koululaitos on Preussissa kehitetty ihmistehdas, jonka päällimmäinen tehtävä on tehdä kakaroista helposti ohjailtavia alamaisia. 

Onko tämä opetettu koulussa? Eipä ole. Koulun tarkoitus on indoktrinoida ihmisentaimet hallintoa helpottaviksi komponenteiksi, jotka eivät kyseenalaista liikoja, ja jotka siis hyväksyvät sen, mitä auktoriteeteiksi mielletyt katsovat olennaisiksi omaksua.

Ovatko auktoriteetit automaattisesti oikeassa tai moraalisia? Eivät taida olla. Miksi sitten katsotaan oikeaksi tuputtaa lapsille asioita, jotka eivät ollenkaan välttämättä ole oikein tai tarpeellisia? Koska meidät on aivopesty ajattelemaan niin.

Jollakulla epäilemättä tökkii tämä ajatus sen verran, että jo tähän saakka lukeminen on tuottanut vaikeuksia – mutta aivopesu ihan sanamukaisesti on haluttujen käyttäytymis- ja ajattelumallien istuttamista toiston, ryhmäpaineen ynnä muiden voimalla. 

Kuka meistä ei ole joutunut sopeutumaan ryhmäpaineeseen? Kuka meistä ei ole joutunut toistamaan asioita niin pitkään, että niitä ei tarvitse enää ajatella – että ne tapahtuvat automaattisesti?

Menevätkö pienet koululaiset pilalle, jos heille opetetaan nyt koulujen alkaessa vaikkapa kaikkien ihmisten keskinäistä tasa-arvoisuutta, tai sitä että ihmisiä pitää kohdella sukupuolineutraalisti?

Miksi oletetaan, että lapset eivät jo valmiiksi osaa näitä asioita? Lapset eivät diskriminoi ennen kuin heille on opetettu miten se tehdään. Monesti juuri koulu on pahin paikka olla individualistille.

Sukupuolineutraalisuus sitten on postmoderni, rikkinäinen ajatus, jonka seurauksena ihmiset eivät enää ymmärrä mikä on normaalia ja mikä Frankfurtin koulukunnan ajattelua. 

    Lukemattomilta ihmisiltä on leikelty biologinen minä lopullisesti sivuun. Moniko oikeaoppisen polyamoristisista transihmisistä on päätynyt itsemurhaan verrattuna monogaamisiin hetero-oletettuihin? Hälyyttävä määrä, sanoisi joku jos moinen olisi sallittua. 

Miehet ovat erilaisia kuin naiset. Tytöt ovat erilaisia kuin pojat. Kummassakin sukupuolessa on spektrinsä, mutta ne ovat selkeästi kaksi eri kategoriaa vaikka miten sumentaisi. 

"Sukupuolineutraalisuus" on todellisuusdenialismia, eikä sillä ole mitään tekemistä tieteen kanssa.

Esimerkiksi jos lapselle kerrotaan (tieteellisesti moneen kertaan todistetusta) evoluutioteoriasta,

Evoluutioteoria on hypoteesi. Sitä ei ole "todistettu" kertaakaan, eikä varsinkaan moneen kertaan. Luomiskertomukset ovat kertomuksia, myös nihilistisemmät sellaiset.

alkuräjähdyksestä 

 ...pelkkä hypoteesi tämäkin, eikä tunnu kestävän tarkempaa tarkastelua...

ja dinosauruksista, vaikka vanhempien mielestä maailman luominen pitäisi opettaa sanatarkasti ja kirjaimellisesti Raamatun, Koraanin tai vaikka Kalevalan kertomalla tavalla.

Oletettavasti kukaan ei oleta Kalevalan kertovan mitään todellisuuden luonteesta (joskin se kertoo siitä kyllä), vaikka ihan samanlainen opus onkin kuin nämä rinnastetut kulttiteokset.

Seuran uusimmassa numerossa 33/2020 kävimme kyselemässä, millaiset jäljet sen ajan lapsiin jätti vuosien 1973–1975 Pirkkalan koulukokeilu, jossa heille syötettiin kommunistisen maailmanselityksen ja tarkoituksellisesti vääristellyn historian sekametelisoppaa.

Lopputulos lohduttaa: aniharva kertoi saaneensa aatetuputuksesta pysyviä vammoja sieluunsa. Koululainen oppi nopeasti unohtamaan neuvostopropagandan tympeimmät höpötykset, koska ne tajuttiin valheellisiksi.

Tässä ongelma on juurikin tuo: jos propagandan ymmärtää propagandaksi, se ei enää vaikuta kuin propaganda. Myöskään aattellisen tuputuksen sielunvammoja ei tunnisteta jos niitä ei erikseen osaa etsiä. Propagandan luonne kuitenkin on lopulta alitajuinen: me vakuuttelemme todellisuuden luonteen olevan juuri sitä mitä meille on tolkutettu. Näin:

Sen sijaan koulussa opetetut, ihmisen sisimmässään oikeiksi tietämät hyvät asiat, opettajalta saatu reilu kohtelu ja luokassa kuullut faktat jäivät parhaiten mieleen. Näin käy nytkin, vuonna 2020.

Juuri noin puhuu aivopesty ihminen. Koulussa opetetut asiat ovat niitä, jotka tiedetään sisimmässäkin olevan oikein – ja hyviä.

Onneksi lapsia ei nykyään traumatisoida kouluissa.

Ei kommentteja: