2020 – holhouksen kaipuu

Yhtäkkiä, vuoden 2020 alussa, katosi kaikkien maailman ihmisten kyky huolehtia itse itsestään. Meistä tuli avuttomia taaperoita, joita pitää taluttaa kädestä pitäen käsipesulle viiden minuutin välein, kuonokoppa naamalla. Koska muuten 0,001 ihmistä saattaa kuolla siihen että pesi kätensä väärin. Miksei tankit jo ole kaduilla? Miksei väärin ajattelevia ihmisiä ole vieläkään viety tyrmään? Mitä siitä, että vaikka koronatilastoja miten yritetään ruuvata ylöspäin, ihmiset kuolevat kaikkeen muuhun ylivoimaisesti enemmän? Tärkeintähän on saada ihmiset irti toisistaan, hyvänen aika! Koska hygienia! Tai jotain.

torstai 6. elokuuta 2015

"Me olemme unessa" l. hypoteettinen skenaario

Nyt kun ihmisillä on hirmuinen hinku niputtaa muita ihmisiä mielivaltaisiin kasoihin joissa useimmat kokevat olevansa jakaantuneina mitä merkillisimpiin ismeihin joihin eivät mielestään kuulu - ja sulkea silmänsä todellisilta ongelmilta maalaillessaan fiktiivisiä sellaisia...
Leikitään, että olisit syntynyt Suomeen, jossa jokaisen täytyy viisi kertaa päivässä (auringon noustessa ja laskiessa, lounastunnin alkajaisiksi, päikkärien päätteeksi sekä virka-ajan loppuessa) resitoida Mannerheimin Miekantuppi-päiväkäsky - suomeksi, koska muilla kielillä viesti ei välity oikein - kohti oletettua Lemminkäisen temppeliä.

Jokainen resitointihetki tapahtuisi sata-asteisessa saunassa rytmikkäästi vihtoen. Sauna olisi aina rakennettu niin, että kiuas, eli alttari, löytyisi Lemminkäisen temppelin suuntaiselta seinustalta. Miehet suorittaisivat nk. saunasolmun ainakin kerran päivässä siinä rituaalien tiimellyksessä. Ja naiset luonnollisesti olisivat selänpesijöinä.

Lisäksi maassa olisi kaksi kilpailevaa kulttia: toisten mielestä vihtominen pitää suorittaa rauduskoivusta tehdyllä vihdalla, ja toisten mielestä hieskoivusta valmistetulla vastalla. Nämä eriävät kannat olisivat enemmän tai vähemmän verisessä sodassa jatkuvasti. Singoilla ammuskeltaisiin koulujen, sairaaloiden ja päiväkotien pihoilta ynnä katoilta kohti vastakkaisten leirien saunoja, tai mitä nyt sitten räjäytettäväksi sattuisikin.

Juutuubiin ladattaisiin videoita joissa kannustetaan tappamaan kaikki jotka ovat eri mieltä tai syövät kasviksia; luettaisiin lainauksia Seitsemästä veljeksestä ja Kalevalasta tai Kekkosen Myllykirjeistä tukemaan viestiä, jonka mukaan hies- tai rauduskoivu on ainoa oikea tapa puhdistautua synneistä, ja joka tämän kiistää, kuolkoon.

Ja erityisesti ne, jotka piloillaan menevät imitoimaan löylyn ääntä, heidät paistettakoon hiilloksella. Ajan myötä siis s-kirjaimesta olisi tullut kielletty äänne: tabu. Hengellään leikkisivät ne, jotka uskaltautuisivat jossain kuiskaamaan "vesihiisi sihisi hississä".

Molempia kultteja muista skismoista huolimatta yhdistäisi seuraavat asiat:
  • murrosikään saapuvat pojat lähetettäisiin vuodeksi miesten huollettavaksi. Toisin sanoen elämänsä herkintä aikaa elävät pojat vieroitettaisiin äideistään, ja kuulisivat leiritulilla juttuja siitä, mitä on olla mies. Vuoden ajan: ei mitään yhteyttä hameväkeen, mutta hirmu inspiroivia panojuttuja, ja tarinoita siitä kun sputarilla joku rupesi aukomaan päätään. Ja saunoissa pyöritettäisiin pornoa (joista cunillinguskohtaukset olisi poistettu, koska nainen ei saa nauttia seksistä), jotta saunasolmun salot aukeaisivat junnuille otollisessa ilmapiirissä. Jokaisen junnun pitäisi myös ilman puudutusta leikata itseltään umpisuoli (jotta tietävät sitten hääyönä miten morsiamen umpisuoli leikataan).
  • y-kromosomista paitsi jääneet kansalaiset olisivat huonekalun asemassa - heidät siis omistettaisiin; ensin isät (ja veljet, sedät, enot) ja sitten aviomiehet (ynnä langot), jotka toki voivat omistaa niin monta huonekalua kuin mihin sattuu olemaan varaa. Avioitumisaika näille xx-kromosomin omistajille olisi ensimmäiset menkat, ja elämäntehtävänä lisääntyminen, sekä lasten kaitseminen, ja miesten passaaminen, toki.
  • kaikki homostelutaipumuksia emittoivat vietäisiin saunan taakse, ja ammuttaisiin tuliaseella hengiltä. Nimenomaan saunan takana, koska jossain perinneslouganissa niin sanotaan.
  • kaikki, jotka eivät kuuluisi kumpaankaan kulttiin, olisivat alempia olentoja. Siis jopa huonekalua alempia. Heille saisi valehdella kaikesta suomalaisuuteen liittyvästä, ja tälle olisi oma nimikin: takinkääntely. "Takinkääntelyyn" kuuluisi myös käytäntö, jossa takinkääntely-käytäntöä ei mainita ulkopuolisten läsnäollessa. Myös, jos vastaan sattuisi tulemaan ei-suomalainen nainen, ja sattuisi panettamaan, tuon ei-suomalaisen naisen voisi ottaa "käyttöön" ja tyhjentää kassinsa. Nou biggie, kuten täällä Härmässä on tapana sanoa. Väliaikainen morsiamenryöstö - pitkäaikainen traditio tämäkin.
Mutta jatketaan leikkiä! Vihtalaisilla ja vastalaisilla olisi siis ollut jatkuva sisällissota käynnissä jostain historian hämäristä saakka, koska jonkun väinämöisen jälkipolvi olisi ratkonut saunomisriitojaan kirveellä, ja nyt Sinä, arvoisa lukija, astut kuvioon.

Olet suurella vaivalla jossain rahtikontissa päätynyt Singaporeen sodan jaloista rauhallisempiin oloihin, ja saanut turvapaikan. Olet saapunut, perheesi on vihdoin turvassa, jee!

Mutta nythän on niin, että sinun traditiosi sanelee mm., että naisten pitää pukeutua hyvin niukkoihin bikineihin, mutta kukaan ei saa katsoa heitä yhtään - siis suomalaista bikineihin pukeutunutta naista; ei-suomalaista saa katsoa, ja koskea jos huvittaa. Joka katsoo suomalaista bikineihin pukeutunutta naista yhtään, puukotettakoon keklulla järkiinsä; tämä nyt vain on meillä tapana, joten tämä nyt vain menee näin - nk. korpilaki sanoo näin, ja itse asiassa suomalaisvähemmistö tekee kaikkensa saattaakseen kyseisen korpilain viralliseksi lainsäädännöksi kaikkialla.

Ja paitsi että meikäläisillä olisi tapana saunoa viisi kertaa päivässä sitä varten rakennetuissa yleisissä saunoissa (saunomishetkestä muistutettaisiin soittamalla 120 desibelin voimalla "Ihanaa Leijonat ihanaa" kovaäänisistä saunojen nurkilla), osalla suomalaisista olisi myös tapana elävöittää katukuvaa dokaamalla vuorokaudenajasta riippumatta ja örveltää tuulipuvut kahisten ympärikännissä kaikilla yleisillä paikoilla, kuseksia porttikongeihin ja huudella hävyttömyyksiä ohikulkijoille (suomeksi, koska paikallista kieltä eivät haluaisi opetella) ynnä haastaa riitaa sekä tukkia rullaportaiden edustoja.

Tähän ei kuitenkaan suvaitsevampien singaporelaisten mukaan saisi puuttua vaikka kyseisessä maassa muuten jopa roskaaminen on raskaasti sanktioitu, sillä kyseessä on vain pieni, itsensä sorretuksi kokeva vähemmistö - kaikki suomalaiset eivät ole aggressiivisia juoppoja, vaan suomalaisuus on itseasiassa raivoraitis ideologia, jota äärisuomalaiset vain tulkitsevat hiukan eri tavalla.

Hirmu suvaitsevaisesti nämä suomalaisia symppaavat haukkuisivat vähemmän suvaitsevaisia singaporelaisia rasisteiksi, fasisteiksi ja basisteiksi tulikivenkatkuisin sanankääntein, ja marssisivat mieltään osoittaen yhdessä, iloiten siitä että ovat parempia ja ylevämpiä ihmisiä kuin muut, ja jotka myös ymmärtäisivät, että kaikkien singaporelaisten esi-isät hamaan historian hämäriin tihrustettaessa eivät todellakaan ole syntyneet saarella.

Omat jälkeläisesi lähtisivät sitten Suomeen vähän sotimaan, tutustumaan juuriinsa, ja tulisivat takaisin suoritettuaan asevelvollisuutensa - joka, kuten kaikki tietävät, tarkoittaa satunnaista tappamista, raiskaamista, ryöstelyä, kiduttamista, turistien sieppauksia ja miekalla käännyttämistä (ns. "saunaan tai saunan taakse" -käytäntö) ja muuta sellaista. Veteraanieläke saisi mielellään lähteä Singaporessa rullaamaan tuon jälkeen.

Ja nyt se kysymys jota olen tässä pohjustanut: miten singaporelaisten pitäisi suhtautua Sinuun? Sinä olisit sitä väestönosaa, joka olisi opetellut paikallisen kielen, et roskaisi, et jauhaisi purkkaa; olisit tehnyt kaikkesi sopeutuaksesi yhteiskuntaan, mutta epäonneksesi näyttäisit suomalaiselta, joista osa rellestäisi maassa miten sattuu.

Miten Sinä yrittäisit muuttaa sitä, että moni singaporelainen näkisi suomalaisuudesta vain juoppouden, kun Sinä haluaisit että heille näyttäytyisi rehellisyys, työteliäisyys, sisu? Koittaisitko muuttaa singaporelaisten asennetta, vaiko suomalaisten?

Ei kommentteja: