keskiviikkona, kesäkuuta 06, 2012

Haku pidossa

Hemsk

Jaa-a. Kuinkahan monta vuotta olen keväisin ajatellut, että "tänä vuonna minä haen sinne Kriittisen korkeakoulun kirjoittajalinjalle" – ja pakannut sitten syksyn sen verran täyteen, että Helsingissä ramppaamiseen tarvittaisiin madonreikä ynnä karkauskuukausi?

No, vielä olisi vuorokausi aikaa. Jostain syystä en konsaan ole nähnyt vaihtoehtona sitä välimallin tapausta, että lähettäisin hakemuksen, ja sitten en muka pääsisikään – vaikka ihan itsekin koen kirjoittamisessani olevan jotain parannettavaa, kun kerran koulutukseenkin hakeutuisin.

Tai… Mitähän varten ylipäätään olisin hakemassa? Teoreettisesti katsoen tiedän jo etukäteen kirjoittamisesta kaiken olennaisen (ja, aivan totta, olen myös hirmu  vaatimaton – sekä perin objektiivinen itseäni havainnoidessa), mutta varmastikin hakisin tiettyä inspiraatioliipaisinta. Veruketta langeta loveen ja hurmoksessa liimata sormet näppikselle.

Jos olisin alan koulutuksessa, kirjoittaisin myös ihan himona; tiedän tämän kokemuksesta konsapa näin on aina käynyt. Bonuksena saattaisi tapahtua myös jonkin sortin verkostoitumista, joka kuulemma sekin on kova sana nykyaikana. Tuon tiedän itseltäni vaativan vähän enemmän ponnistelua, mutta olen myös nykyään vähän vähemmän introvertti kuin ennen.

Vaan, niin, taitaa käydä jälleen kerran sillä tavalla että katsellaan vuoden päästä uudelleen. Vaikka jo toisen kerran olen jonkin verran naputellut ennakkotehtävääkin.

Ei kommentteja: