maanantai 25. heinäkuuta 2011

Pimiää. Ei näje mitn.

Ja taas on sähköt poikki. Ukkosesta ei tällä kertaa ole tietokaan, mutta virta ei virtaa. Tarkistin pääsulakkeen, mutta siellä ei näyttäisi olevan mitään vikaa. Hauskaahan tässä on tietystikin se, että tapahtuma valitsi hetkekseen iltayhdentoista jälkeisen ajan. Ja taas saa miettiä onko ongelma laajempi, vai menikö jostain syystä oma lyhyt piuhanpätkäni poikki.

Enää ei juuri näe mitään. Sen puolesta voisi mennä nukkumaan, mutta nyt ei tietysti toimi tuokaan cpap-laite, joka siis helpottaa apneallisen hapenkulkua. Eikä tuohon ilmapatjaan, jolla nukun niin kauan kuin tuolla ylhäällä on löylylämpötilat, saa lisää ilmaa, sähkökäyttöinen kun on. Onpahan pehmeä ainakin.

Ei viitsisi Fortumillekaan soittaa. Missä se mokkula on? Voisi netistä koittaa tarkistaa josko täällä olisi joku laajempi katko tiedossa, ja voisi siis olettaa että asialle tehdäänkin jotain. Ikävämpi on painua höyhensaarille, ja herätessään todeta pakastimen sulaneen.

Ach, miksi meidän on pitänyt tehdä itsestämme näin riippuvaisia sähköstä?

"Vikailmoitusnumeromme on 0800 1 95011. Numeroon kannattaa soittaa vain hätätapauksessa tai jos tiedät vian aiheuttajan." Mikä helvetin ohjeistus tuo on? Jos tietäisin mistä on kyse, ei tarvitsisi varmaan soitella. Ja hätätapaus tarkoittaa mitä? Sydänkohtausta?

Ok, täällä siis on vika jossain. Arviolta menee kaksi tuntia, ja vianrajaus on menossa. Kertoi automaatti. Käyhän se noinkin tietysti. Mutta siltikin tuo vikailmoitusnumeron käyttöohjeistus on jokseenkin omituinen. Hetken aikaa tosiaan harkitsin jättäväni soittamatta, ja silloin olisin edelleen samassa epätietoisuuden tilassa kuin tätä kirjoitusta aloittaessani.

Aggregaatti pitäisi olla tällaisia tilanteita varten. Tai oma tuulimylly. Tai hillittömän kokoinen ups, joka varastoisi virtaa nimpal kauhiaste. Voi tätä elämää.

Ei kommentteja: